Herní pravidla pro hru na 4 koule |
Hra se hraje do dovršení 300 karambolů nebo 20,30,30 náběhů |
Hráči jsou do utkání nasazováni dle GP, hráč který hrál v
minulých ročnících LHL, použije výsledné GP, vždy když nastoupí k prvnímu
utkání v aktuálním ročníku LHL (hráč bez GP je považován za nejslabšího).
Pořadí jednotlivých duelů stanovuje domácí tým. |
Pro hru je jednotná koule pro oba hráče (červená). |
Losování o zahájení partie: oba hráči součastně
provedou strk do koule a bližší koule u zpětného mantinelu má volbu, zda
začne nebo přenechá zahájení soupeři. |
Ztráta volby zahájení: koule překříží dráhu soupeřově kouli nebo koule narazí do
červené nebo modré koule, nebo se dotkne dlouhého mantinelu. |
Základní postavení pro zahájení hry: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zahájení partie: partie je zahájena dotknutím se jakékoliv koule a čímkoliv
(třeba i rukou). |
Počítání karambolů: rozhodčí počítá karamboly spolu se zapisovatelem. Rozhodčí
hlásí zapisovateli karamboly 2,10,20. Rozhodčího i zapisovatele zajistí
domácí družstvo. |
Bodování karambolů: 1, 2, 10, 20 bodů. Platí každý karambol i tužený (kopaný). |
Uspání koule: 1. a 2. liga: pakliže hrací koule
lpí (spí) na jiné kouli, hraje hráč od této koule, přitom se tato koule nesmí
pohnout.
|
3. liga si může vybrat: základní postavení, nebo
hrát od spící koule. Nerozehráním koulí není vázán soupeř! |
Vyhození koule: při vyhození kterékoli
koule z hrací plochy se staví základní rozestavění a pokračuje druhý hráč.
Dále viz DOBRÉ MRAVY… |
Ukončení patrie: běžným karambolem (1, 2, 10, 20), kterým se dosáhne nebo
přesáhne 300 karambolů nebo posledním náběhem . Jestliže partii dohrál
začínající hráč jako první, má druhý hráč právo vyrovnávacího náběhu ze
základního postavení (je možná i remiza). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|