Herní pravidla pro hru na 3 koule: |
|
Hra se hraje
do dovršení 200 karambolů nebo 25 náběhů. |
|
Velikost
kulečníkového stolu bude min. 190 |
|
Domácí tým má povinnost nalajnovat stůl pro hru na 3 koule. |
|
Pořadí
jednotlivých duelů stanovuje domácí tým. |
|
Každý hráč má
zřetelně odlišnou kouli. Začínající hraje čistou bílou koulí. |
|
Losování o zahájení partie : oba hráči současně provedou
strk koule a bližší koule u zpětného mantinelu má volbu, zda začne nebo
přenechá zahájení soupeři. |
|
Ztráta volby zahájení: koule překříží dráhu
soupeřově kouli nebo koule narazí do červené nebo modré koule,koule narazí do
dlouhého mantinelu. |
|
Základní
postavení pro zahájení hry: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zahájení partie: partie je zahájena
dotknutím se jakékoliv koule a čímkoliv (třeba i rukou). Hra musí být
zahájena zasažením nejdříve 3 cizí koule (červená) a to přímo nebo od
mantinelu. |
|
Počítání karambolů: rozhodčí počítá karamboly
spolu se zapisovatelem. Rozhodčího i zapisovatele zajistí domácí družstvo. |
|
Bodování karambolů: každý karambol platí za 1
bod. Platí každý karambol i tužený (kopaný). |
|
Uspání koule: pakliže hrací koule lpí
(spí) na jiné kouli, staví se základní rozestavění a hráč pokračuje ve hře. |
|
Vyhození koule: při vyhození kterékoli
koule z hrací plochy se staví základní rozestavění a pokračuje druhý hráč.
Dále viz DOBRÉ MRAVY… |
|
Ukončení patrie: běžným karambolem do 150
karambolů nebo 25-tým náběhem . Jestliže partii dohrál začínající hráč jako
první, má druhý hráč právo vyrovnávacího náběhu ze základního postavení (je
možná i remiza). |
|
Vyznačené trojúhelníky: velikost (odvěsny
trojúhelníka jsou ¼ délky strany hrací plochy). Přepona musí být
viditelně označena na hrací ploše. |
|
Hra v trojúhelníku: v trojúhelníku
smí hráč odehrát pouze 2 karamboly, přičemž druhým karambolem musí jedna cizí
koule opustit trojúhelník (může se vrátit). Neopustí-li cizí koule
trojúhelník je to považováno za chybu a hraje soupeř. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|