Chyby ve hře |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chyby ve hře
se považují za technické přestupky proti pravidlům hry. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Karambolem platí, když se hráčova koule dotkne nejméně dvou
cizích koulí způsobem daným pro druh hry a všechny koule se zastaví na hrací
ploše !!! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hráč se dotýká své koule pouze za účelem strku a to kůžičkou na
špičce svého tága, na ostatní manipulaci s koulemi je rozhodčí !!! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chyby při kterých hráč opouští stůl a hraje soupeř: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1) hráč
neuspěje v provedení karambolu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2) hráč
vyhodí kouli z hrací plochy |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3) když hráč hraje další karambol, aniž se všechny koule
zastavily po provedení karambolu předchozího, v tom případě je neplatný i
karambol předešlí, protože bylo hráno, aniž se koule zastavily |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4) když se hráč dotkne (i neúmyslně) kterékoliv koule rukou,
oděvem nebo jakýmkoliv předmětem mimo špičky (kůžičky) tága |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5) když se
hráč přímo nebo nepřímo dotkne koule, aby odstranil cizí tělísko, které na
kouli ulpělo |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6) když hráč úmyslně přemístí nebo napomůže přemístění koule
dotykem, pohybem stolu nebo sukna, foukáním do koule a podobně |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7) když hráč
použije k úderu do koule jiné části tága nežli špičkou (kůžičkou) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8) když hráč
zahrál "prostrk". |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prostrkem se rozumí: |
a) kůžička tága je ještě v doteku s koulí v okamžiku, kdy
tato již naráží na další |
kouli nebo mantinel |
b) kůžička tága se dotkne dvakrát nebo vícekrát koule při jednom strku |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9) když se
hráč v okamžiku strku nedotýká podlahy alespoň jednou nohou |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10) když hráč
hraje cizí koulí |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jakákoliv chyba zaviněná třetí osobou se nepřičítá hráči
(strčení třetí osobou). V takovém případě jsou koule umístěny rozhodčím zpět, co
nejpřesněji. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dosáhne-li hráč karambolu po chybě, která nebyla včas zjištěna a
ohlášena (to je než se zastaví koule), je karambol platný a hráč pokračuje v
sérii. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Karambol při kterém byla zjištěna chyba se nezapočítává, zatímco
karamboly dosažené v průběhu série před zjištěním chyby jsou platné. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|